میرزا

میرزا

میرزا

میرزا

  • ۰
  • ۰

ارائه یافته های خود: نحوه ایجاد گزارش های مرتبط و جذاب SEO - سطح بعدی
گزارش سئو | مبانی سئو | ابزارهای Moz


به جدیدترین اقساط سری آموزشی بعدی سطح ما خوش آمدید! آخرین قسمتهای ما نحوه تبدیل محتوای کم ارزش و نحوه ردیابی کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار محلی شما را پوشش می دهد . امروز ، Meghan در اینجا است تا تمام جزئیات آبدار را به اشتراک بگذارد تا در یک گزارش سئو واقعاً قانع کننده برای مشتریان خود و اینکه چگونه می توانید خود را با Moz Pro ایجاد کنید ، در میان بگذارد. بخوانید و سطح بگیرید!

هنگامی که نوبت به ایجاد گزارش های مفید SEO برای مشتری ها و اعضای تیم شما می رسد ، می توان سخت ترین و مناسب ترین اطلاعات را برای تعادل با آنچه در واقع می خواهید ببینید دشوار باشد. در اصل ، شما باید به مشتریان خود نشان دهید که کاری که انجام می دهید کار می کند و به نتیجه می رسد که بر تجارت آنها تأثیر مثبت می گذارد. اگر گفته شود ، باید از خود بپرسید که پیشرفت را چه می دانند:

آیا آنها سعی در ایجاد ترافیک بیشتر به سایت خود دارند؟
فروش کلی را افزایش می دهید؟
رتبه بندی آنها را بهبود می بخشید؟
آیا آنها امیدوارند رتبه بندی مجموعه خاصی از کلمات کلیدی را آغاز کنند یا به بازار جدیدی که درآمد بیشتری را فراهم می کند ، وارد شوند؟
صرف نظر از هدف تجاری خاص آنها ، شما باید گزارشهایی بصورت مختصر ، ساده و آسان هضم کنید تا به مشتری خود یادآوری کنید که چرا در آموزش سئو و خدمات شما سرمایه گذاری می کنند. اگر یک گزارش خیلی طولانی باشد ، مشتری ممکن است علاقه خود را از دست بدهد. اگر یک گزارش خیلی کوتاه باشد یا داده هایی را که از نظر آنها بیشترین ارتباط را ندارند ، در برگیرد ، ممکن است تعجب کنند که چه فایده ای را برای آنها پرداخته اند!

من دوست دارم در مورد ایجاد گزارش های سئو فکر کنم انگار دارم مشغول نوشتن یک آزمایش هستم: من یک هدف یا مشکلی دارم که می خواهم آن را حل کنم ، فرضیه ای در مورد آنچه من را به آن هدف می رساند و مشکلم را حل می کند ، و روشی به دنبال ، همه این موارد منجر به مشاهداتی می شود که به من کمک می کنند پیشرفت خود را محک بزنم و هدف جدیدی را تنظیم کنم.

 

در این نصب از سطح بعدی ، ما در مورد اینکه چه اطلاعاتی را باید در گزارشات SEO خود قرار دهید صحبت خواهیم کرد و به شما نشان می دهیم که چه ماژول هایی را می توانید به گزارش سفارشی خود در Moz Pro اضافه کنید تا این داده ها را نشان دهید. اگر Moz Pro ندارید اما می خواهید گزارش های سفارشی را امتحان کنید ، می توانید آنها را در یک آزمایش رایگان یک ماهه بررسی کنید:

اکنون محاکمه رایگان من را بگیرید

1. هدف خود را تعیین کنید
هدف فعلی سئو چیست و چگونه با اهداف تجاری مشتری شما مطابقت دارد؟
اولین قدم برای هر تلاش ، تعیین هدف شما برای دستیابی است. شما می خواهید مطمئن شوید که اهداف فعلی سئو خود را به روشنی برای مشتری خود مشخص می کنید. به عنوان مثال ، ممکن است هدف شما افزایش رتبه بندی برای کلمات کلیدی انتخاب شده ، افزایش دید کلی در جستجوی یا ایجاد لینکهای ورودی بیشتر باشد. شاید مهمتر از این ، شما بخواهید توضیح دهید که چگونه این اهداف سئو بر کل مشتری تأثیر می گذارد.

اهداف تجاری ملموس مانند "افزایش درآمد ماهانه" یا "ترافیک بیشتر به فروشگاه اینترنتی خود" را وارد کنید ، اما فراموش نکنید که چرا این موارد را به عنوان اهداف خود انتخاب کرده اید. نگران نباشید ، به مشتری بگویید که قصد دارید در زمینه افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی خود کار کنید ، به آنها در درک دلیل مهم بودن این کمک نمی کند. با بیان آنچه که شما به سمت کار می کنید و چرا ، نه تنها گزارش خود را راهنمایی می کنید بلکه انتظارات مشتری خود را نیز تعیین می کنید.

2. فرضیه خود را تشکیل دهید
تلاشهای شما برای رسیدن به این هدف کجا باید متمرکز شود؟


چگونگی برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف تجاری مشتری خود از طریق SEO ، موضوعی است که مطمئناً هنگام تنظیم گزارش سئو خود در مورد آن فکر خواهید کرد. به نظر شما برای اطمینان از انتظارات مشتری و اهداف تجاری شما چه چیزی باید اتفاق بیفتد؟ به عنوان مثال ، اگر مشتری شما می خواهد ترافیک جستجوی ارگانیک کلی که به سایت آنها می آید را افزایش دهید ، می خواهید روی بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی آنها تمرکز کنید.

مشتری شما می پرسد: "خوب ، اما چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟" در اینجا می توانید برنامه حمله خود را بیان کنید و آنچه فکر می کنید بیشترین تأثیر را خواهد داشت ، مانند اطمینان از این که تمام صفحات دارای توضیحات متا به طول مناسب هستند یا اینکه تمام صفحات دارای برچسب عنوان هستند.

پیش از این که از خود بخواهید این نوع سؤالات "چگونه" را انتخاب کنید ، وقتی می خواهید برای تهیه گزارش خود اقدام به موفقیت کنید. یک ایده واضح از رویه شما - راه خود را برای پیشبرد این اطمینان حاصل می کند که مناسب ترین اطلاعات درج شده است و در بین دسته ای از داده های بی ارتباط با هدف فعلی شما گم نمی شود. استفاده از زمان زود هنگام برای تشریح مراحل بعدی به شما کمک می کند تا در مسیر ماندن باشید و گزارش های خلاصه و آسان برای هضم ایجاد کنید.

سئو می تواند گیج کننده باشد ، به همین دلیل است که مشتری شما شما را استخدام کرده است! اطمینان حاصل کنید که آنچه را که قصد انجام آن را دارید ، نحوه برنامه ریزی و چرایی آن را توضیح داده اید. این باعث می شود مشتری شما از احساس حلقه خارج نشود و از خود سوال کند مانند "من به چه چیزی نگاه می کنم؟" آیا این به من کمک می کند؟ "

توضیح شفاف و آموزنده می تواند به همین سادگی باشد:

"من در تلاش هستم تا مطمئن شوم که تمام صفحات شما دارای توضیحات متا مربوط هستند ، بنابراین جستجوگرها می توانند مشخص کنند که آیا سایت شما همان چیزی است که در SERP ها به دنبال آن هستید. این به بهبود نرخ کلی کلیک شما کمک می کند ، که به افزایش ترافیک سایت شما کمک می کند. "
اگر بتوانید اهداف خود را به طور مستقیم در توضیح کارهایی که انجام می دهید و چگونه ، بهتر است بگنجانید!

3. روش خود را تشریح کنید
قبلاً چه کار کرده اید تا در جهت تحقق این هدف تلاش کنید؟
زمان برای نشان دادن آنچه که شما تاکنون تکمیل کرده اید! در اینجا ، اهداف SEO را که قبلاً به آنها دست یافته اید ، شامل شرح های مفقود شده ثابت ، شامل 404 صفحه در سایت ، صفحات حل شده برای کلمات کلیدی هدف ، و غیره می باشد. افراد دوست دارند شواهدی را مبنی بر پرداخت سرمایه گذاری خود مشاهده کنند. ، بنابراین مراقب باشید تا مشتری خود را به آنچه انجام می دهند به شما یادآوری کنند ، یادآوری کنید و گزارش مفصلی تهیه کنید تا نشان دهد که چقدر قبلاً مؤثر بوده اید.

ابزار گزارش سفارشی Moz Pro برای این نوع گزارش ها مفید است ، و همچنین بخشی از "مشاهدات" که ما فقط در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. شما می توانید از نماهای مفید در ماژول های گزارش های سفارشی استفاده کنید تا آنچه را که در آن کار کرده اید را نشان داده و آنچه را که قصد دارید در آینده حمله کنید را مشخص کنید.

 

4- مشاهدات خود را ضبط کنید
بخش "مشاهدات" گزارش شما مکان شما برای نمایش داده های واقعی و ملموس به مشتری است. شما مواردی را که برای کمک به آنها در رسیدن به هدف فعلی SEO خود ارائه می کنید ، بیان کردید و اکنون زمان آن رسیده است که نتایج کار خود را به آنها نشان دهید.

عملکرد کلید واژه
ایده در اینجا کاملاً واضح است: به مشتری خود نشان دهید که کدام یک از کلمات کلیدی آنها در رتبه بندی بهبود یافته است ، و چگونه مشاهده جستجوی آنها از آخرین گزارش تغییر کرده است. برای شفافیت ، شما همچنین ممکن است بخواهید اطلاعاتی را در مورد کلمات کلیدی که این کار را انجام نداده اید نیز وارد کنید - اکنون زمان مناسبی است که به مشتری خود بگویید که چگونه می خواهید برای مقابله با این کلمات کلیدی کم عملکرد!

همچنین ممکن است بخواهید نحوه مقایسه رتبه مشتری در مقایسه با رقبای اصلی خود را نشان داده و از موارد خاص بهبود استفاده کنید.

در اینجا مثالی آورده شده است:

"اگرچه این رتبه برای 5 کلمه کلیدی مورد نظر شما کاهش یافته است ، میزان دید کلی جستجوی شما 7٪ افزایش یافته است ، و شما در بین 5 رقم کلمات کلیدی بالاتر از رقبای خود قرار دارید."


این مهم است که انتظارات مشتری خود را با یادآوری به آنها ثابت نگه دارید که نوسان در رتبه بندی های کلمات کلیدی از هفته به هفته بسیار طبیعی است و مقایسه رتبه بندی ها در یک بازه زمانی طولانی تر اغلب نمایانگر عملکرد واقعی است.

بهینه سازی صفحه
یک راه عالی برای اضافه کردن جزئیات بیشتر در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی به گزارش سفارشی شما ، با ماژول های بهینه سازی صفحه است . ابزار صفحه بهینه سازی به شما امکان می دهد صفحه خاصی را در سایتی که از آن ردیابی می کنید با یک کلمه کلیدی هدف جفت کنید تا گزارشی از چگونگی بهینه سازی آن صفحه برای آن کلمه کلیدی را ببینید. این امر به ویژه مفید است اگر مشتری شما مجموعه خاصی از کلمات کلیدی مورد نیاز خود را برای رتبه بندی داشته باشد. ابزار صفحه بهینه سازی پیشنهاداتی را در مورد آنچه می توانید برای بهبود شانس رتبه بندی خود انجام دهید ، ارائه می دهد و به شما نشان می دهد که قبلاً چه کاری انجام می دهید و این به مشتری شما در رتبه بندی مکان های فعلی کمک می کند! هنگامی که ماژول های بهینه سازی صفحه را به گزارش خود اضافه می کنید ، آنها می توانند نه تنها پیشرفتهایی که در صفحات خاصی انجام داده اید و نحوه تغییر رتبه برای آن دسته از جفت های کلیدی / URL را نشان دهند ، بلکه می توانند صفحاتی را که قبلاً در آن کار نمی کنید ، برجسته کنند. فرصت های خوبی برای بهینه سازی باشید.

 

ترافیک ورودی
نشان دادن مشتری خود مبنی بر اینکه افراد بیشتری به سایت خود می روند راهی ساده برای نشان دادن پیشرفتهای شما است. اگر می توانید حتماً به این نکته توجه کنید که فکر می کنید افزایش ترافیک از کجا به دست می آید ، خواه از رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر ، تولید بک لینک جدید یا سایر عوامل مرتبط با کارهایی که انجام داده اید.

 

نسل پیوند
اگر یکی از اهداف شما ایجاد بک لینک های بیشتر برای مشتری شماست ، می خواهید آنچه را که انجام داده اید به آنها نشان دهید. در مورد انواع پیوندهایی که می خواهید بدست آورید صادق باشید. به عنوان مثال ، اگر به کیفیت بیش از کمیت علاقه دارید و تلاش خود را برای دستیابی به پیوند از سایتهایی با MozRank و MozTrust بالا متمرکز می کنید ، حتماً به مشتری خود اطلاع دهید و توضیح دهید که چه تاثیری در پروفایل بک لینک آنها می تواند داشته باشد. آیا استراتژی شما پیوندهای بیشتری را در کل یا پیوندهای با کیفیت بالاتر کسب می کند - و کدام یک برای تجارت آنها بهتر است؟ توضیح دهید که چرا هدف شما بهترین برنامه حمله برای دستیابی به اهداف کلی تجاری آنهاست.

 

خزیدن سایت
افزودن ماژول های خزیدن سایت به گزارش سفارشی شما می تواند به طور خاص آنچه را که در مورد سایت مشتری خود کار کرده اید به طور خاص نشان دهد. به عنوان مثال ، اگر شما برای هدایت مجدد 404 صفحه به صفحات فعال ، فعال شده اید ، می توانید نمودارهایی را نشان دهید که نشان می دهد با گذشت زمان صفحات بازگشت این نوع خطا کاهش می یابد. شاید شما در حال پاکسازی زنجیرهای تغییر مسیر ، مرور برچسب های متا نویندکس یا ویرایش صفحات با محتوای نازک باشید. همه این موارد را می توان تشریح کرد ، بنابراین می توانید پیشرفت خود را در گزارش سفارشی خود با استفاده از ماژول های سایت خزنده نشان دهید. همچنین می توانید از این ماژول ها برای نشان دادن نحوه بهبود سایتشان به مشتری خود استفاده کنید - به عنوان مثال ، با نشان دادن تعداد ثابت صفحات در هر هفته در کنار کاهش نرخ موضوعات سایت مانند 404 صفحه و محتوای نازک - و برجسته کردن قسمت های سایت آنها فکر می کنید ممکن است هنوز به برخی کارها احتیاج داشته باشید.

 

5- نتیجه گیری کنید
بعد چی؟
پس از مشخص کردن آنچه که در حال کار بر روی آن هستید ، چرا ، و چگونه تاکنون بر فعالیت مشتری شما تأثیر گذاشته است ، می خواهید آنچه را که انتظار می رود در آینده مشاهده کنید ، بیان کنید. به آنها بگویید که دوره بعدی فعالیت شما چیست و فکر می کنید در حال کار است (یا کار نمی کند) تا بتوانند برای گزارش بعدی شما آماده شوند. اگر قصد دارید برای بهینه سازی صفحات برای کلمات کلیدی که در حال حاضر رتبه بندی نمی شوند کار کنید ، یا اگر قصد دارید به دنبال برخی از فرصت های ایجاد پیوند باشید ، اطمینان حاصل کنید که آنها آگاه هستند!

بررسی نهایی را انجام دهید
سرانجام ، قبل از ارسال گزارش برند جدید خود به مشتری ، مطمئن شوید که آخرین بار آن را بررسی کنید تا تأیید کنید که این داستان درست را بیان می کند.

آیا به درستی نشان می دهد که شما روی چه چیزی کار می کنید و این که چگونه تأثیر مثبت در کل اهداف تجاری آنها دارد؟
آیا از زبانی استفاده می کند که به راحتی قابل فهم باشد و مشتری شما به آن اهمیت می دهد؟
همه افراد جادوگر SEO نیستند ، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که گزارشی که ارائه می دهید به راحتی درک می شود. به عنوان مثال ، اگر شما نشان داده باشید که دید کلی جستجوی آنها بالا رفته است ، آیا آنها آن را درک می کنند و معنی آن چیست؟ اگر اینطور نیست ، آیا مطمئن شده اید که توضیح دهید که چیست و چرا مهم است؟ سعی کنید گزارش را از دید مشتری خود مشاهده کنید و ببینید آیا می توانید در داده هایی که ارائه می دهید مقدار واقعی را پیدا کنید یا خیر. انجام این مرحله اضافی واقعاً می تواند به تحکیم گزارش شما کمک کند و اطمینان حاصل کنید که این بهترین نمایندگی کار شما است.

گزارش خود را برای ارسال خودکار برنامه ریزی کنید
در بخش گزارش های سفارشی از Moz Pro ، می توانید گزارش جدید و درخشان خود را تنظیم کنید که به صورت هفتگی یا ماهانه از طریق ایمیل ارسال شود تا به شما کمک کند تا به روزرسانی مشتریان خود در مورد نحوه انجام امور کمک کند. همچنین می توانید برای هر کسی که ممکن است در مشاهده نتایج تلاشهای سئو شما مانند همکاران یا ذینفعان مشارکت داشته باشد ، ایمیل را به طور مستقیم از طریق ایمیل ارسال کنید.

مهمترین چیز این است که اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می دانند که چه چیزی را پرداخت می کنند! آنها می خواهند نتایج ملموس را ببینند که بطور خاص در کارشان قابل اجرا باشد. یک گزارش سئو با سابقه و کارآمد ، هر دو کار شما را آسان تر کرده و به مشتری خود کمک می کند با دانستن اینکه سرمایه گذاری خود را پرداخت می کند ، راحت تر عمل کند.

 

اگر آماده هستید که وارد شوید و شروع به ایجاد گزارش سفارشی جدید و براق خود کنید ، حتماً برای یک آزمایش 30 روزه رایگان Moz Pro ثبت نام کنید:

اکنون ماه رایگان خود را شروع کنید!

اگر می دانید برای شروع گزارش خود نیاز به کمک بیشتری دارید ، حتماً صفحه ما را در مورد گزارشهای سفارشی در مرکز راهنمایی بررسی کنید .

  • ۹۸/۰۷/۲۸
  • naser rasouli

نظرات (۱۱)

  • سئو وردپرس
  • بسیار عالی بود

    سلام من فروهرم خوبی.پاریسکافه رو یادته؟

    چه خبرا خوبی؟

    چقدر سبک نوشتنت عوض شده البته اگر خودت باشی

    مرسی جالب بود

    سلام دوست جان

    اپلود رایگان عکس - اپلود رایگان فایل - اشتراک گذاری فایل و تصویر

     

    https://98share.com/

  • پیمان کرامتی
  • عججبب

  • الناز نوبخت
  • عالیه ممنون

  • مونو پروپلین گلایکول
  • خیلی مفید بود مرسی

    ممنون خوندم. با قدرت ادامه بدید

    مترجم پزشکی

  • طراحی بنر اینستاگرام
  • سلام 

    ممنون عالی بود

    وبلاگتون بهترینه

    دوست عزیز سلام

     

    برای کمتر از یک دقیقه وقتت رو به من بده و ادامه متن رو بخون

     

     

    آیا می دونستی وب سایت لینک پین، بستری هست برای تولید محتوا یعنی چی؟ یعنی محلی برای انتشار مطالب کاربران، یعنی میتونی برای انتشار مطلب از www.linkpin.ir استفاده کنی

     

     

    حالا چجوری میشه ازش استفاده کرد؟ برای استفاده از لینک پین ابتدا باید ثبت نام کنی، بعدش شروع کنی به افزودن مطلب D:

     

     

    https://www.linkpin.ir
    منتظر حضور گرمتون هستیم

     

     

    با تشکر
    لینک پین

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی